Abstract:
În contextul iniţierii procesului de democratizare a societăţii, la intersecţia anilor optzeci-nouăzeci ai secolului trectut, care şi-a găsit expresie în orientarea spre
valorile general umane, spre edifcarea statului de drept, spre acceptarea şi implementarea pluralismului politic, recunoaşterea şi legiferarea proprietăţii private, a demarat
reformarea multor sfere ale vieţii sociale, inclusiv a sistemului de administraţie publică.
Realitățile inițierii perioadei de tranziție în domeniul construcției statale, după dobândirea Independenței Republicii Moldova, la 27 august 1991, a determinat necesitatea
obiectivă în reformarea administrației publice. Această reformare era condiționată de
procesele transformatoare în modul de producție și sistemul de proprietate, în organizarea pe nou a sferei sociale, în intențiile de instituire a statului de drept, în inițierea formării sectorului neguvernamental, în reevaluările potențialului uman din admministrația
publică, care urmau să se producă, ca rezultat al instituționalizării unui nou sistem politic.
Viziunile noi asupra dezvoltării administraţiei publice puteau f realizate pe două
căi principale, şi anume: prin pregătirea cadrelor capabile să activeze în condiţiile noi şi
prin efectuarea cercetărilor ştiinţifce menite să fundamenteze teoretic şi să argumenteze
practic locul şi rolul administraţiei publice în condiţiile funcţionării statului independent
Republica Moldova.
Description:
Academia de Administrare Publică la un sfert de veac: Ediţie istoricocronologică şi ilustrativă privind fondarea şi evoluţia instituţiei / col. de aut.: Aurel
Sîmboteanu (elab. concepţie, red. şt., coord.), Ion Dulschi, Aurelia Ţepordei [et al.];
Guvernul Rep. Moldova, Acad. de Administrare Publică. – Chişinău: AAP, 2018
(Tipogr. “Elan Poligraf”). – 356 p. : fg., fot., tab.